• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Ansökte just via Zmarta. Northmill hade inte handlagt mitt ärende (Till exempel på grund av ålder, inkomst m.m.) stod det på sidan.
Blir det en ny UC om jag ansöker hos er? (Reduce)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
God fortsättning IHope,

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga utan att kolla närmre på det.

Hör gärna av dig till mig, så kan vi kolla på ditt ärende, så kan jag se över dina möjligheter på Reduce.

Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
God förmiddag på er!

Tack för era svar!
Tyvärr så kan jag inte exakt gå in på hur vår kreditbedömning fungerar, så om ni vill ha så tydlig vägledning som möjligt om just era förutsättningar på Reduce så rekommenderar jag starkt att ni hör av er till mig på 08-4000 70 40 och så ber ni att få tala med Eric så kan jag ge er en så tydlig bild som möjligt vid en eventuell ansökan.

Många här på LF har väldigt god insikt i sin egna lånesituation. Vilket är utmärkt då jag baserat på den informationen med relativt hög säkert kan säga om det är värt att gå vidare och ta en UC och därmed genomföra en ansökan. Varken vi eller ni tjänar på en "onödig" UC förfrågan. Ringer ni mig så går vi igenom detta först, och då kan jag presentera vilka möjliga scenarion som finns, och om ni skulle vara nöjda med det scenario som presenteras så går vi först då vidare med en ansökan.

Svar till IHope, jag vet inte exakt varför vi fanns med på Lendos sida just då. Kanske för att vi tidigare samarbetade kring en av våra tidigare produkter. Men som sagt, inom någon vecka eller så ska vi finnas med och i ett första steg erbjuda vår nya kontokredit via Lendo. Därefter kommer det följa fler nyheter som jag kan hålla er uppdaterade om, om ni önskar. Vår kontokredit finns via Sambla, Zmarta, Advisa i dagsläget.

Vänligen
Eric på Northmill Bank


Hej Eric

Hej

Jag har en fråga om kontokredit .

Har ringt igår och frågade om skulle ta ut 50 tusen månads kostnad skulle vara 1500 och av den 995 kronor ränta .
Sen att man betalar 215 månader .
Det nästan över 300 tusen kronor kostnader ? Stämmer det ?
Kan du förklara lite mer
Det står inte på eras sida att man betalar 215 månader ?
Då man blir aldrig av med detta kontokredit



Kan du hjälpa och svara förklara lite mer ?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 230
Mottagna reaktioner
928
Poäng
817
Hej Eric

Hej

Jag har en fråga om kontokredit .

Har ringt igår och frågade om skulle ta ut 50 tusen månads kostnad skulle vara 1500 och av den 995 kronor ränta .
Sen att man betalar 215 månader .
Det nästan över 300 tusen kronor kostnader ? Stämmer det ?
Kan du förklara lite mer
Det står inte på eras sida att man betalar 215 månader ?
Då man blir aldrig av med detta kontokredit



Kan du hjälpa och svara förklara lite mer ?
Kan säga att du räknat väldigt fel.
Amortera du 500 i månaden så kommer det på 215 månader bli 108.000.
Du kommer ju dessutom betala mindre i månaden för räntan ju mer du amorterat på lånet.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Kan säga att du räknat väldigt fel.
Amortera du 500 i månaden så kommer det på 215 månader bli 108.000.
Du kommer ju dessutom betala mindre i månaden för räntan ju mer du amorterat på lånet.
Ok tack

Då har jag en enkelt fråga :

Om ja ta ut 50 tusen och betalar 1500 kronor i månaden när är jag klart med betalningen ?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 230
Mottagna reaktioner
928
Poäng
817
Mindre enkel ;) beror på räntan vet inte om alla har samma där? Och sorry orkar inte riktigt räkna ut det även om jag vet räntan
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej Andreja27,

Ber om ursäkt för sent svar!

Eftersom att man enbart blir aviserad 3% av ens utestående skuld på Northmills Kontokredit så blir återbetalningstiden väldigt lång om man alltid bara betalar lägsta beloppet.

Men som svar på din fråga att om du betalar 1500kr/månad och då hur lång din återbetalningstid skulle bli ska jag försöka besvara detta men eftersom jag inte vet din räntesats blir det svårt för mig att svara på detta exakt. Men kan ge ett generellt svar på om du har vår lägsta nominella årsränta på 4,9% på krediten tar det ca 37 betalningar på 1500kr för att betala av 50 000 kr. Har du vår högsta nominella årsränta på 19,90% tar det ca 50 betalningar på 1500kr för att betala av 50 000 kr.

Hoppas det ger dig någon form av klarhet kring din fråga.

Glad påsk på er!

//Eric på Northmill Bank
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
713
Mottagna reaktioner
169
Poäng
357
Hej @Northmill
Hur kommer det sig att jag fastnar vid creditsafe kontrollen när jag har 3st gamla anmärkningar som går ut i år? Hur kommer det sig att folk med fler och nyare anmärkningar fått lån? Skyll inte heller på att det är olika anmärkningar eftersom de jag har är inte missbrukad kredit eller utmätningsförsök. Ni borde åtminstone ta en titt p0 detta. Mvh
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej viggeloo,

Det är väldigt svårt att svara på din fråga utan att kunna kika på ditt ärende men kan ge en förklaring på varför din ansökan kanske inte gått igenom. När vi inhämtar en Creditsafe så har vi även en intern kreditbedömning, där saker som att man är eller har tidigare varit kund på Northmill kan påverka en eventuell ansökan på Reduce baserat på hur väl du skött betalningen på dessa tidigare lån/krediter.

Om du vill att jag kikar på ditt ärende och tar en titt på vad som kan vara orsaken till att din ansökan inte går igenom så är du varmt välkommen att höra av dig till mig på 076-693 30 48.

Annars får jag bara önska en fortsatt trevlig vecka!

//Eric på Northmill Bank
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp